E-mail marketing – jego największe zalety
Chociaż e-mail marketing ma wady – są one jednakże widocznie głównie wtedy, gdy jest prowadzony w nieodpowiedni sposób, to ciężko nie dojść jednak do prostego wniosku – zalet prowadzenia działań związanych z takim rodzajem marketingu jest o wiele więcej.
Postarajmy się zatem napisać więcej o tych zaletach, może ktoś po zapoznaniu się z tym tekstem zrozumie, że jeżeli chce prowadzić biznes, to w żadnym razie nie może deprecjonować tego typu rozwiązań.
E-mail marketing
Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na to, że e-mail marketing to stosunkowo tania metoda reklamy. Na pewno dużo tańsza niż marketing szeptany, reklama w Adsense i AdWords, nie wspominając o reklamie w prasie, telewizji czy radiu. Jednocześnie maile trafiają do takich osób prywatnych i firm, które najzwyczajniej w świecie są zainteresowane – bardziej bądź mniej, ale zawsze, naszą ofertą. O ile oczywiście zostanie w umiejętny sposób dobrana grupa docelowa. Jeżeli na przykład prowadzimy wydawnictwo książkowe, które wydaje książki dla seniorów, to jasna sprawa, że maile powinny dojść do osób będących na emeryturze. Jeżeli maile zostaną wysłane także do uczniów, studentów czy 35-latków, wiadoma sprawa, iż konwersja będzie bardzo niska.
Rodzaje marketingu
Czyli można zaryzykować takie twierdzenie, iż e-mail marketing jest tani oraz skuteczny. Jednakże w tym rodzaju marketingu nie chodzi wyłącznie o uzyskanie klientów. Chodzi także o ich utrzymanie. W naszym interesie jest to, abyśmy skłaniali użytkowników naszego sklepu / serwisu internetowego do odbierania od nas maili. W tych mailach będziemy mogli dzielić się informacjami na temat różnego rodzaju kwestii związanych z branżą, w której działamy. Wartościowe maile są generalnie lubiane przez ludzi, bo w końcu oni wyrazili zgodę na ich dostawali, więc przynajmniej w teorii są zainteresowani ich treścią. Oczywiście również będziemy mogli w tych mailach informować o nowościach w ofercie – między innymi. Sporo o zdobywaniu i utrzymaniu klientów można przeczytać pod adresem http://performance360.pl/przez-e-mail-do-serca-czyli-jak-zdobyc-klienta-i-utrzymac-wiez/