Porady biura podróży
Pamiętaj, że masz pełne prawo do złożenia reklamacji w biurze podróży. Nawiązując współpracę z biurem podroży możesz liczyć na wszczęcie postępowania reklamacyjnego w momencie, kiedy to nie wywiąże się ze swoich obowiązków.
W zasadzie nie ma tutaj znaczenia, czy dokonujesz zakupu wycieczki po normalnej czy bardzo obniżonej cenie w formule last minute. Prawo do reklamacji jest zawsze. Na reklamowanie wakacji, z których nie jesteś zadowolony, masz 30 dni od momentu zakończenia samej imprezy.
Standardy w biurach
Możesz również zareklamować właściwie wszystko, szczególnie ewidentne zaniedbania biura podróży, czy gorszy standard wypoczynku aniżeli ten, za który zapłaciłeś. Bardzo ważne jest również aby dokonać zapłaty kartą kredytową. Warto dodać, że jest to świetny sposób na zabezpieczenie się przed utratą pieniędzy w razie upadłości biura. Jeśli za wycieczkę zapłacisz za sprawa karty kredytowej to będzie w przypadku problemów będziesz mógł skorzystać z procedury tzw. chargeback. Oznacza to, że bank zwróci Ci pieniądze na podstawie reklamacji. W przypadku samej płatności przelewem nie jest to już takie proste, a jeśli za wakacje zapłacisz gotówką, musisz mocno trzymać kciuki za uczciwość touroperatora.
Biura podróży
Pamiętaj również o tym, że udane wakacje w równym stopniu zależą od profesjonalizmu biura podróży, z którym się na nie wybierasz, jak i od Twojego zdrowego rozsądku. Kieruj się nim już na etapie wyboru touroperatora. Zdając sobie sprawę z tych kilku kwestii możliwe jest wpłynięcie na wybór najlepszego dla nas rozwiązania. Możemy być pewni, że owa współpraca wniesie wiele dobrego do naszego życia. Usługi świadczone przez biuro podróży cieszą się sporym powodzeniem na rynku. Pamiętając o licznych korzyściach wynikających z nawiązanej współpracy. Możesz być pewien, że w ten sposób dokonasz wyboru najlepszego na rynku biura podróży. Decyzja nie należy do najprostszych wobec czego warto jest z niej zdawać sobie sprawę.