Sponsoring w PR
Coraz większa rzesza osób zdaje sobie sprawę z tego kiedy przeprowadzane są działania public relations powiązane z marketingiem. Okazuje się bowiem, że ten typ działań jest dosyć widoczny zwłaszcza jeżeli chodzi o dwa podstawowe działania tj. sponsoring i organizację eventów. Zasadniczo w obu przypadkach chodzi o wydawanie pieniędzy na coś co ma przyciągnąć uwagę.
Po co organizuje się eventy
Eventy są organizowane w celu pozytywnego kojarzenia marki z jakimś wydarzeniem. Ten typ działań najczęściej agencja public relations przekazuje innej firmie, która zna się na organizacji różnego typu imprez. Należy tutaj jednak podkreślić, że sztab pracowników agencji pr zawsze czuwa nad tym, aby wszystko przebiegało zgodnie z przyjętymi założeniami.
Sponsoring – na czym on polega
Sponsoring tak naprawdę, jak sama nazwa wskazuje, polega na sponsorowaniu jakiego wydarzenia czy też akcji. Dzięki umieszczaniu znaku firmowego lub jakiegoś logo mamy możliwość wyrobienia sobie pozytywnego wizerunku wśród potencjalnych klientów. W tego typu działaniach jest to niezwykle ważne, ponieważ na tej zasadzie jesteśmy pozytywnie kojarzeni. Istotne jest tutaj przede wszystkim to, że wzrasta świadomość społeczna oraz upodobanie do masowych imprez.
Strony występujące w sponsoringu
Agencja pr decydująca się na sponsoring musi mieć świadomość, że występują w nim dwie strony tj. sponsor i sponsorowany. W pierwszym przypadku jest to firma lub osoba prywatna zainteresowana swoją promocją natomiast w drugim jest to osoba/instytucja, która korzysta ze świadomości.
Obszary sponsoringu
Agencje zajmujące się public relations najczęściej korzystają z takich obszarów sponsoringu jak:
– – nauka a więc wszelkiego rodzaju badania naukowe, sympozja czy konferencje;
– – oświata – wspieranie szkół czy przedszkoli;
– – sport – wspieranie imprez lub indywidualnych bądź grupowych sportowców;
– – ochrona zdrowia tj. szpitale, edukacja w zakresie ochrony zdrowia czy też badania profilaktyczne;
– – kultura i sztuka – wspieranie takich instytucji jak teatry, kina, wystawy czy też imprezy artystyczne;
– – ekologia – ogólnie pojęta ochrona przyrody i środowiska;
– – a także sfera społeczna tj. wspieranie domów dziecka, akcje charytatywne.
Często wydaje się, że sponsoring ma charakter dobroczynny lub filantropijny. W pewnym sensie tak właśnie jest z tą tylko różnica, że osoba decydująca się na wyłożenie sporych środków finansowych czerpie z tego korzyści. Nie są to korzyści materialne ale pośrednio właśnie na nie się przekładają. Tym samym okazuje się, że tego typu działania są bardzo korzystne zwłaszcza dla dużych firm i organizacji, które niestety nie mają pozytywnego wizerunku wśród społeczeństwa. Tego typu akcje są w stanie to bardzo szybko zmienić. Dzięki nim zdobywa się przychylność społeczeństwa a ta niewątpliwie jest bardzo istotna.
Podstawowe narzędzia w public relations odgrywają bardzo dużą rolę w świadomości społeczeństwa. Dzięki nim uczy się ono postrzegać dana firmę bardzo pozytywnie i przychylnie a to jest dla niej najważniejsze.
Więcej na : http://itbc.pl/